Πολωνία Μέρος Ά: Γκντανσκ

Εγώ και η κολλητή μου η Νίκη αποφασίσαμε να κάνουμε ένα διάλειμμα από την καθημερινότητά μας και να πάμε ένα ταξίδι. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε αποφασίσει συγκεκριμένο προορισμό, το μόνο που ξέραμε είναι ότι λεφτά δεν υπήρχαν και δεν μπορούσαμε να λείψουμε από τις δουλειές μας για πάνω από μία εβδομάδα. Σκεφτήκαμε την Ιταλία, την Ισπανία, τη Βουδαπέστη και την Πράγα. Έτσι όμως όπως κοίταζα στο google είδα ένα άρθρο που μιλούσε για τους κρυφούς θησαυρούς της Πολωνίας. Είδα φωτογραφίες από Κρακοβία, Βαρσοβία, Lublin και Γκντανσκ και μετά από ώρες συζήτησης με τη Νίκη καταλήξαμε στο σχέδιο να επισκεφτούμε Κρακοβία και Γκντανσκ. Η επιλογή όπως φάνηκε ήταν η σωστή. Κάναμε τα Ευρώ μας Ζλότι και φύγαμε!
Προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο John Paul II στην Κρακοβία και πήραμε το μετρό για να πάμε στο σταθμό των τρένων να φύγουμε για Γκντανσκ. Το τρένο έκανε τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά να φτάσει στο Γκντανσκ και το εισητήριο ήταν 15ευρώ. Μία η ώρα το μεσημέρι φτάσαμε στο Γκντανσκ και αποφασίσαμε να περπατήσουμε μέχρι το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει. Όσο περπατούσαμε κοιτάζαμε γύρω μας και καταλάβαμε αμέσως ότι η πόλη έχει μία εξαιρετικά μοναδική και αυθεντική ομορφιά. Είναι μία μικρή πόλη, μέσα σε μία μέρα μπορείς να τη γυρίσεις όλη και να ανακαλύψεις τα γραφικά της καφέ, τα πολλά εστιατόρια και τα μικρά μαγαζάκια. Επίσης νοικιάσαμε ποδήλατα και κάναμε βόλτα στα πάρκα και κατά μήκος του ποταμού, αυτό είναι κάτι που αξίζει!
Το πρώτο βράδυ στο Γκντανσκ κάναμε βόλτα στους κεντρικούς δρόμους. Όλη η πόλη είναι χτισμένη γύρω από τον ποταμό Μοτλάβα. Τα κτίρια έχουν επιζήσει τον ΄β Παγκόσμιο Πόλεμο και είναι πολύχρωμα με εξαιρετική αρχιτεκτονική. Το βράδυ υπάρχουν συγκροτήματα που παίζουν κλασσική μουσική στο δρόμο και η ατμόσφαιρα το βράδυ είναι μοναδική. Υπάρχουν πολλά μέρη να δοκιμάσεις παραδοσιακή πολωνική κουζίνα, εμείς φάγαμε στο «Pierogarnia Mandu” και τελικά άξιζε. Δοκιμάσαμε πιερόγκι, σούπα παντζαριού και μαγειρευτό λάχανο για συνοδευτικό στο κυρίως γεύμα (ακόμα σκέφτομαι τη γεύση από το λάχανο!) Πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφτείτε τον επιβλητικό ναό St Mary’s και αν βρεθείτε εκεί Κυριακή, μπορείτε να μπείτε για λίγο να ακούσετε το εκκλησιαστικό όργανο και την καθολική λειτουργία. Ο καθολικισμός είναι μεγάλο κομμάτι της κουλτούρας της Πολωνίας. Τέλος αν είστε γλυκατζήδες επισκεφτείτε το “Lookier café” με τα εξαιρετικά χειροποίητα γλυκά και καλό καφέ!
Μείναμε στο Γκντανσκ δύο μέρες. Περπατήσαμε πολύ και απολαύσαμε όλους του θησαυρούς της μικρής πανέμορφης αυτής πόλης. Την Τρίτη μέρα πήραμε το τρένο και γυρίσαμε στην Κρακοβία για να συνεχίσουμε τις πολωνικές διακοπές μας, για τις μέρες όμως που περάσαμε στην Κρακοβία θα σας μιλήσω στο επόμενο άρθρο. Μέχρι τότε γκουγκλάρετε το Γκντανσκ, ζηλέψτε λίγο και κλείστε το ταξίδι σας για να το χαρείτε κι εσείς!

Ζαχαρένια

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )